معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور شناسایی شده است.

 علی رسولیان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آبیک و افتتاح یک طرح توایدی دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور شناسایی شده که ۷۰۰ مورد آن‌ها با طی کردن مراحل اداری مجوز دریافت کرده اند و ۸۰۰ مورد نیز با مشاوره‌های این سازمان مراحل دریافت مجوز را طی خواهند کرد.

حمایت از واحد‌ها و طرح‌های تولیدی دانش بنیان در راستای پیشبرد و تحقق شعار سال از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری است.

در همین راستا سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی واحد‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی را داشته باشند بدون ملزم بودن به شرکت در مزایده، زمین به آن‌ها واگذار می‌شود و همچنین می‌توانند هزینه زمین را در اقساط بلند مدت پرداخت کنند.

 با اجرای این سیاست سال گذشته ۱۴۸ سرمایه گذار طرح‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور جذب و ۴۸ هکتار زمین به آن‌ها واگذار شد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز نهضت کارگاه سازی در شهرک‌های صنعتی کشور، گفت: این کارگاه‌ها با متراژ ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر در اختیار گروه‌های دانش بنیان و دارای ایده تولید قرار می‌گیرد تا طرح و ایده خود را عملیاتی کرده و فعالیت تولیدی خود را شروع کنند.

رسولیان شناسایی نیاز‌های فناورانه واحد‌های تولیدی کوچک را از دیگر اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ نیاز فناورانه شناسایی و ۴۰۰ مورد آن‌ها برطرف شده که ۹۰ مورد آن مربوط به سال گذشته بود.

 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۸۵ خدمت را به صنایع کوچک و متوسط در جهت تقویت تولید و بازاریابی و عارضه یابی آن‌ها ارایه می‌دهد.

سال گذشته از محل بهره برداری طرح‌های جدید و احیای واحد‌های راکد ۹۰ هزار شغل در شهرک و نواحی صنعتی کشور ایجاد شد و تلاش می‌شود در سال جدید نیز بیش از این مقدار با اولویت اشتغال آفرینی در صنایع دانش بنیان محقق شود.

وی با بیان اینکه احیای ۲ هزار واحد راکد و افزایش ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد که زیر ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازند را در برنامه‌های امسال خود گنجانده ایم، افزود: پارسال ۲ هزار و ۶۷ واحد راکد داخل و بیرون شهرک‌های صنعتی احیا شد که هزار و ۳۲۰ مورد آن در دپران دولت سیزدهم رقم خورد.

رسولیان  از بازپس گیری ۷۷۰ هکتار اراضی راکد طرح‌های سرمایه گذاری غیرفعال در شهرک‌های صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: اراضی معطل بازپس گیری شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شوند.

 

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار